Dlaczego GWT jest lepsze od Echo2

Pamiętam jak dawno dawno temu natrafiłem na bardzo ciekawy framework jakim był Echo2, sama koncepcja pisania dla mnie była genialna, ale jednak po dokładniejszej analizie tego rozwiązania stwierdziłem, iż w praktyce ma ona małe szanse powodzenia. Teraz nadeszedł moment, gdy postanowiłem porównać go z GWT, ponieważ sama idea pisania aplikacji w tych frameworkach jest analogiczna, ale zasada działania już zupełnie inna.

Zarówno w GWT jak i w Echo2 programista używa API zbliżonego do Swinga (lub jak kto woli do AWT). Poniżej zamieszony został przykład jak dodać pole edycyjne i przycisk w Echo2: Natomiast w GWT ten sam przykład wygląda tak: Jeżeli chodzi o porównanie kodu nie ma zasadniczych różnic, natomiast w działaniu sytuacja jest odmienna.

GWT na podstawie kodu Java generuje JavaScript, który jest uruchamiany w przeglądarce Internetowej, natomiast Echo2 kompiluje kod do klasy Java, a następnie uruchamia go na serwerze. To powoduje, iż każde zdarzenie (np. naciśnięcie przycisku) generuje ruch pomiędzy przeglądarką Internetową, a serwerem. Wybraźmy sobie co by było gdyby po każdym wyjściu z pola edycyjnego było uruchamiane zdarzenie (Echo2 ograniczyło na szczęście uruchamianie takich zdarzeń). Stąd podejście proponowane przez Echo2 zupełnie do mnie nie przemawia, bo generuje zbyt duży ruch w sieci. Oczywiście są pewne zalety takiego podejścia np. na serwerze wiadomo jaki jest stan aplikacji, jest wysyłany tylko niezbędny JavaScript.

Twórcy GWT wybrali wg mnie bardziej naturalną drogę skoro interfejs jest w przeglądarce to i aplikacja jest w niej uruchamiana, a komunikuje się z serwerem tylko wtedy gdy jest to niezbędne.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Java ESL program for connecting to the FreeSWITCH

AngularJS example MotoAds more advanced than the tutorial on angularjs.org

Java program for connecting to the FreeSWITCH XML-RPC